Nový most přes Labe - 1.část
V souvislosti s rekonstrukcí tratě mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem (včetně) a Stéblová (mimo), která byla zahájena v květnu roku 2021, probíhá i výstavba zcela nového mostu přes Labe. Ten nahradí původní jednokolejný most z roku 1966, který je momentálně přesunut do provizorní polohy, aby tak uvolnil místo pro nový dvoukolejný most (foto lze kliknutím zvětšit).
Nový most (projekt SUDOP PRAHA, středisko Hradec Králové) je navržen jako ocelový, o třech prostých polích, s průběžným kolejovým ložem. Konstrukce mostu sníží hlučnost, umožní zvýšit rychlost vlaků v daném úseku a díky absenci středového pilíře nebude zasahovat do plavební dráhy řeky Labe.
Jednotlivé segmenty oblouků podepírá provizorní konstrukce PIŽMO (zkratka z PIlíř Železničních MOstů), lešení pak umožňuje přístup k jednotlivým dílům