Od poslední jarní fotoreportáže práce na přestavbě železniční stanice Ústí nad Orlicí opět postoupily. Dominantní objekt stavby, železniční estakáda v oblasti zvané Mendrik, začíná stále zřetelněji určovat stopu nové trasy kolejí. Vlastní estakáda je rozdělena obloukovým mostem na dvě části. Na první části (ve směru od České Třebové) se dokončuje výztuž, následovat bude betonáž desky, druhá část již má betonovou desku dokončenou a montují se boční prefabrikované římsy (ke dni 3.7. 2014). 
Vlevo obloukový most uprostřed estakády pro rychlost 160 km/h, vpravo dnešní stopa kolejí s rychlostním propadem na 80 km/h

Detailní pohled na vnější pás kolejnice v ostrém oblouku stávající tratě, napřímením tratě tyto problémy odpadnou

Pohled směr Česká Třebová, odkud se budou koleje odklánět na estakádu

První část estakády ve směru od České Třebové s přípravou pro betonáž

Druhá část estakády s betonovou deskou, vpravo současná trasa kolejí

Pokládka izolace na druhé části estakády, v pozadí silniční estakáda do Kerhartic

Osazování prefabrikátu římsy estakády

Boční pohled na opěrnou zeď mezi stanicí a estakádou

Silniční estakáda od města do Kerhartic a přednádraží

Pohled od estakády do stanice s dobře patrnými zdvihy oproti stávající koleji vyvolanými požadavky Povodí Labe na stoletou vodu pod mostními objekty

Pohled na přednádraží stanice a zárodek nástupišť v pražské skupině kolejí

Hrany nástupišť s prostorem pro hlavní koleje č.1 a 2, který je již připraven pro pokládku kolejových polí

Pohled směr Praha z budovaného ostrovního nástupiště

Zárodek protihlukové zdi, vlevo budovaná rampa k budoucí manipulační koleji č.5a

Dokončené nové brány trakčního vedení čekají na pokládku kolejí, které umožní vjezd montážního vlaku elektrizace železnic a zatrolejování stanice

Poslední dokončovaná část podchodu pro cestující v oblasti nového vstupního objektu

Bezbariérový přístup z podchodu na ostrovní nástupiště u staré výpravní budovy, kde již probíhá pokládka zámkové dlažby

Vstup do podchodu od Kerhartic k jednotlivým nástupištím

Vnitřek tubusu rozestavěného podchodu

Ocelový skelet nového vstupního objektu

Pohled směrem ke kolejišti z nedokončeného vstupního objektu

Dispečerské pracoviště v novém technologickém objektu

Stojany se zařízením zabezpečovacího zařízení v nové releové místnosti