Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí, 7. část
Po necelém měsíci se opět můžeme podívat jak postoupily stavební práce na přestavbě nádraží v Ústí nad Orlicí. Ve fotoreportáži z 22.8. 2014 ještě stále nebyly obě hlavní koleje č.1 a 2 plně sjízdné, protože chyběly na českotřebovském zhlaví výhybky v koleji č.2 u předsunutých kolejových spojek. Nyní jsou už obě koleje ve stanici a tedy i na nové estakádě provozované, osobní doprava ale stále ještě k velké radosti mnoha oustečáků zastavuje na zastávce Ústí nad Orlicí město.
Ve stanici zatím stále probíhají práce na objektech, které umožní nástup cestujících a jejich odbavení. Hrubá stavba vstupního objektu je dokončena a probíhají práce v interiéru. Navazující technologický objekt už v sobě skrývá nové vybavení zabezbečovacího zařízení a objekt postupně dostává konečnou barevnou podobu (stav ke dni 12.10. 2014).
Vstupní objekt s technologickou budovou
Současný stav interiéru vstupního objektu
Obdobně tak dostává postupně konečnou podobu i okolí vstupního objektu . Probíhají práce na příjezdových komunikacích a parkovacích plochách.
Celkový pohled na práce v přednádraží
Dokončovací práce na parkovišti v oblasti přednádraží
Nové silniční přemostění spojující centrum města s novým přednádražím stanice a Kerharticemi
Z vlastního přednádraží je přístup na jednotlivá nástupiště řešen mimoúrovňově. Vstup do podchodu je vedle nového vstupního objektu, a to buď schodištěm a nebo šikmými chodníky. Na ostrovní nástupišť v pražské skupině kolejí je přístup buď schodištěm a nebo výtahem. Na nástupiště u staré výpravní budovy jsou schody doplněné o šikmé chodníky, obdobně tak na nástupitě v letohradské skupině pod Kubincovým kopcem, kde bude pouze šikmá rampa.
Schodiště z pochodu do oblasti nástupiště s opuštěnou výpravní budovou
Dokončovací práce na podchodu pro cestující
Výtah v podchodu na nástupiště
Montáž výtahu v podchodu
Dokončovací práce na ostrovním nástupišti, jehož abnormální šířka vychází z požadavku zachování staré výpravní budovy. Ta bude zatím (pravděpodobně natrvalo) sloužit už jen jako neútulný přístřešek pro cestující a odstrašující případ nekompetentního rozhodování.
Úpravy ploch v oblasti opuštěné výpravní budovy
Práce na úpravě ploch v oblasti výstupů z pochodu na ostrovním nástupišti
Pohled na starou výpravní budovu s částí upravovaného kolejiště v letohradské skupině
Nástupištní prefabrikáty podél 4.koleje v letohradské skupině
Práce na železničním spodku v letohradské skupině kolejí
Ostrovní nástupiště v pražské skupině kolejí je stavebně dokončeno, nyní probíhají práce na zastřešení, následovat budou technologické profese a informační systém pro cestující
Pohled z ostrovního nástupiště v pražské skupině kolejí na opuštěnou výpravní budovu
Detail ukončení ostrovního nástupiště v pražské skupině kolejí
Na českotřebovském zhlaví jsou téměř dokončeny práce na hlavních kolejích, zapojena je letohradská trať, kde je v transformované výhybce připravena přejezdová úprava pro neveřejný vjezd do prostor Správy tratí. Ten bude sloužit současně i jako příjezd záchranných složek do stanice.
Téměř dokončené českotřebovské zhlaví
Celopryžový přejezd přes transformovanou výhybku od Letohradu
Přístup pro pěší a cyklisty od centra Ústí je řešen podchodem pod hlavními kolejemi na českotřebovském zhlaví, během stavebního postupu, který řešil přeložku kolejí byl vybudován podchod a oblast ve směru k přednádraží, nyní po opuštění staré stopy kolejí je možné dokončit i oblast od města, kde se momentálně intenzivně pracuje. Stávající hlavní koleje v původní stopě jsou již sneseny, včetně štěrkového lože, původní most bude pod dohledem památkářů v nejbližích dnech zdemolován.
Vstup do podchodu ve směru od stanice
Druhá strana vyústění podchodu - pohled do centra města
Výškový a směrový posun staré, dnes již snesené tratě v porovnání s železniční estakádou
Dokončená železniční estakáda ve směru Česká Třebová