Návrat do minulosti - řada 150
Elektrické lokomotivy řady 150 (dříve E499.2.) byly vyrobeny v počtu 27 kusů ve Škodě Plzeň v roce 1978. Od samého začátku, po dodání do lokomotivního depa Praha Střed, byly nasazovány na rychlíky směřující z Prahy na Moravu a dále pak na Slovensko. Dnes již tato řada neexistuje a lokomotivy byly po úpravách umožňující zvýšení maximální rychlost (původní rychlost V=120 km/h) přečíslovány na řadu 150.2./151 (nově rychlost 140/160 km/h). Od poloviny devadesátých let se takto "zrychlilo na V=160 km/h celkem 14 lokomotiv (jedna zrušena po nehodě) a vznikla řada 151. Zbylé stroje řady 150 s nejvyšší povolenou rychlostí V=120 km/h čekal od roku 2008 podobný osud, avšak se zrychlením na V=140 km/h (nově řada 150.2.).
Protože neupravené lokomotivy řady 150 na přelomu tisíciletí již na zmodernizovaných úsecích prvního a druhého koridoru, kde byla rychlost zvýšena až na 160 km/h, svou rychlostí nestačily, byly od konce roku 2004 nasazovány převážně na "hradeckém rameni" a nahradily tak zcela na rychlících původně turnusované lokomotivy řady 163. Nasazování lokomotiv ve směru na Hradec Králové skončilo v polovině roku 2007, kdy se připravovala jejich modernizace související se zvýšením rychlosti na V=140 km/h.
Následují snímky zachycují právě toto období, kdy se tyto lokomotivy z elitních výkonů stáhly na rameno Praha - Hradec Králové - Týniště/Jaroměř. V té době se na hradeckých rychlících neobjevovaly jen stroje řady 150, ale náhodně zde zavítaly i již dřívě zrychlené lokomotivy řady 151 (foto na konci galerie) a dosluhující lokomotivy řady 141.
Na hradeckých rychlících jezdilo všech dvanáct pražských 150tek: 002, 003, 005, 009, 010, 013, 015, 021, 023, 024, 025, 026. Během tohoto období prošly "dílnami" a tedy i obnovou laku lokomotivy 150.002, 003, 005, 010 a 013. Poslední zmiňované stroje se společně vrátily zpět z olomoucké lakovny do pražského depa v únoru 2005 a téměř okamžitě se zapojily do vozby hradeckých rychlíků. Novým "kabátem" se postupem času mohla pyšnit i lokomotiva 150.005 (od květa 2005). Od přelomu roku 2005/2006 pak 150.003 a od jara 2006 lokomotiva 150.002.
150.002 Blešno (22.5. 2006) - krátce po návratu z dílen, kde obdržela nový lak
150.003 Hradec Králové (19.2. 2005) - společně s 150.010
150.005 Hradec Králové (18.2. 2005) - ještě ve starém kabátě
150.005 Předměřice (16.5. 2005) - krátce po návratu z dílen již v novém kabátu, s rychlíkem do Jaroměře (Trutnova)
150.005 Jaroměř (17.5. 2005) - čeká na svůj vlak od Trutnova do Prahy
150.009 Hradec Králové (21.4. 2005) - společně s 150.013
150.009 Blešno (18.2. 2006) - s rychlíkem do Týniště (Letohradu)
150.009 Praskačka (1.5. 2006) - s devítivozovou soupravou ve směru do Prahy
150.010 Hradec Králové (18.2. 2005) - krátce po návratu z dílen, kdy se podívala první den do HK
150.010 Hradec Králové (18.2. 2005) - odpoledne již zalitá sluncem při návratu do Prahy
150.010 Týniště (19.2. 2005) - podvečerní příjezd s rychlíkem z Prahy (Hradce Králové)
150.010 Hradec Králové (19.2. 2005) -s posledním rychlíkem toho dne do Prahy
150.010 Hradec Králové (18.3. 2005) - při pobytu v HK s následným odjezdem do Jaroměře
150.010 Hradec Králové - Kukleny (1.10. 2005) - polední rychlík vyráží společně s nečinnou lokomotivou 162.012 do Prahy
150.010 Hradec Králové - Kukleny (30.10. 2005) - podzimní návrat do Prahy
150.013 Hradec Králové (16.2. 2005) - první den po návratu z dílen, kdy zavítala do Hradce Králové, v pozadí 150.021
150.013 Hradec Králové (16.2. 2005) - po příjezdu od Prahy a odstoupení od soupravy
150.013 Hradec Králové (12.3. 2005) - společně s odpočívající 150.024
150.013 Plačická spojka (22.4. 2006) - úpravy pražského zhlaví v HK zapříčinily vozbu rychlíků od Prahy po nákladní spojce do Opatovic, odkud se vlak úvratí dostal do cíle své jízdy
150.013 Opatovice - Hradec Králové (22.4. 2006) - nyní již pomáhá tlačit soupravu motorové lokomotivě řady 749 na čele do HK
150.015 Hradec Králové (28.2. 2005) - společně s 150.021
150.021 Hradec Králové (23.2. 2005) - náhodné setkání hned tří lokomotiv řady 150 (009, 021, 015)
150.021 Předměřice - Hradce Králové (22.4. 2005) - místní část Plotiště
150.021 Blešno (25.2. 2006) - ve směru do Týniště (Letohradu)
150.021 Plačická spojka (22.4. 2006) - při vjezdu do ŽST Opatovice nad Labem, odkud se vlak úvratí dostal do Hradce Králové
150.021 Plačická spojka (22.4. 2006) - již opouští ŽST Opatovice nad Labem a směřuje do Prahy mimořádně po nákladní spojce
150.022 Hradec Králové (5.5. 2005) - projíždí městskou částí Kukleny ve směru do Prahy
150.022 Hradec Králové (22.4. 2006) - Plačická spojka, odklonová trasa z důvodu úprav na pražském zhlaví stanice Hradec Králové
150.023 Hradec Králové (31.8. 2005) - jediná své řady, která se na čele honosila malým logem ČD
150.023 Hradec Králové (2.12. 2005) - v pátek večer se lokomotivy řady 150 podívaly s osobním vlakem i do Pardubic
150.024 Plačice (4.6. 2005) - vlevo se odklání plačická spojka do Opatovic
150.024 Hradec Králové (14.10. 2005) - proráží mlhavý závoj v okolí labského náhonu v městské části Hradce Králové v Kuklenách
150.024 Hradec Králové (7.1. 2006) - polední rychlík ve směru do Prahy
150.025 Hradec Králové (19.8. 2005) - rozjíždí svůj vlak ze stanice Hradec Králové do Prahy
Někdy místo pravidelně turnusované lokomotivy 150 zaskočila na hradeckých rychlících již "zrychlená" lokomotiva řady 151. Několikrát do Hradce zavítala "duhovka" 151.001, podívala se sem i lokomotiva 151.016 a dnes jíž neexistující lokomotiva 151.018, která svou cestu nedobrovolně ukončila 8.8. 2008 při nechvalně známé nehodě ve Studénce.