Rekonstrukce ŽST Rychnov n/K., 7.část
Od středy 8.4. 2015 již zastavují osobní vlaky ve stanici u zcela nového vnějšího nástupiště. Během "Velikonoční" výluky byly do průběžné koleje č.1 vloženy nové výhybky na obou zhlavích, vloženy přejezdové konstrukce a od začátku stavby až po její konec položeny nové kolejnice S49 na betonových pražcích B 03. Nyní již mohou cestující využívat nové vnější nástupiště s výškou hrany nad temenem kolejnice 0,55 m, což je proti původním nástupištím s výškou 0,20 m nad temenem kolejnice kvalitativní posun, který ocení především matky s kočárkem a starší cestující.
Tento víkend již naplno probíhala výstavba dalšího, tentokrát poloostrovního nástupiště, opět s výškou nástupní hrany 0,55 m. Současně probíhají práce na železničním spodku, kdy byla odtěžena zemina na úrověň budoucí zemní pláně pod plánovanými kolejemi a dokončuje se práce na systému odvodnění, který je již podél dokončené koleje č.1 funkční. Jednotlivé snímky dokumentují stav ke dni 12.4. 2015, kdy zde shodou okolností, v rámci zaškolování strojvedoucích Českých drah, zavítal na pravidelném osobním vlaku německý motorový vůz VT 650, o kterém jsem Vás již informoval dříve.

Začátek stavby ve směru od Častolovic

Téměř dokončený železniční přejezd na častolovickém zhlaví

Železniční přejezd na častolovickém zhlaví

Nový technologický objekt již se zastřešením

Pravidelný osobní vlak do Častolovic, toho dne zkušebně v podání motorového vozu VT 650

Nahrubo upravená skloněná zemní pláň

Již provozované vnější nástupiště s osvětlením

Celkový pohled na výstavbu ostrovního nástupiště

Zárodek poloostrovního nástupiště, pokládka L prefabrikátů, které budou tvořit nástupištní hranu

Výstavba poloostrovního nástupiště

Železniční přejezd na solnickém zhlaví, dokončen bude po položení ostatních kolejí

Pohled na solnické zhlaví od konce stavby