V roce 1991 se v Československu prezentovaly hned dva zahraniční vysokorychlostní vlaky. Tím prvním byla na začátku roku španělská netrakční souprava Talgo (na konci fotogalerie), kterou doprovázela škodovácká lokomotiva řady 363, druhým byla francouzská jednotka TGV, která si svůj zdroj energie (v podobě motorové lokomotivy SNCF řady 66) vozila s sebou. Celou soupravu pak převážely do Prahy a Brna lokomotivy ČSD.

TGV 325 Praha Holešovice (9.7. 1991)

TGV 325 Praha Holešovice (9.7. 1991)

66505 SNCF jako zdroj energie pro soupravu

66505 SNCF - Praha Holešovice (9.7. 1991)

Vrchol tehdejšího cestování po síti ČSD, vlaky EuroCity do Vídně

TGV 325 byla v té době slavná, její rychlostní rekord 515,3 km/h z roku 1990 připomínaly tabulky na soupravě

Detail spřáhla jednotky

Tehdy moderní interiér, dnes lehce rozpoznatelný styl 80´let

Součástí prezentace byla i výstava francouzských vozidel ve zmenšené podobě

Model lokomotivy SNCF řady 26 (rok výrovy 1986)

Interiér vozu

Odstavená lokomotiva řady 363 během výstavy
Před letní návštěvou TGV se na začátku roku prezentovala v Československu i netrakční souprava Talgo. Žádným z těchto vlaků se cestující po Česku za celých 28 let nesvezli, vysokorychlostní vlaky dalších generací Talgo a TGV se zde ale občas vyskytují a to při zkušebních jízdách na ŽZO u Velimi.

363.122 Praha (9.3. 1991) - se soupravou Talgo Pendular