Přestavba ŽST Ústí nad Orlici - Mendrik
Po stavnostním otevření stavby "Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí" pokračují jednotlivé stavební práce především v oblasti soutoku Tiché Orlice a Třebovky (Mendrik - místní název lokality), kde se již připravují práce na založeni jednotlivých mostních objektů. Vizualizace oblasti reálně přibližuje konečný stav.
Soutok obou řek na Mendriku po dokončení stavby. Vizualizace SUDOP PRAHA a.s.
Několik snímků z území, které se během několika měsíců změní k nepoznání najdete níže (foto ze dne 20.6. 2013).
Vlevo od Třebovky vznikají jednotlivá založení zdí a základů mostních objektů. Za lávkou pro pěší zmizel původní silniční most, který nahradí v téměř stejné poloze most nový, ovšem s novým šířkovým uspořádáním.
Detail založení nového mostního silničního objektu, vlevo (panely s otvory) šablony pro vrtání pilot základů estakády.
Pohled na dnešní koryto Třebovky, nová komunikace povede za silničním mostem doprava nad pilotovou zdí, která se po svém dokončení pomalu obnažuje. Mezi pilotovou zdí a řekou povede nová železniční estakáda.
Detailní pohled na obtažování pilotové zdi, vpravo příprava pro jeden ze základů nové železniční estakády.
Opačný pohled proti směru staničení tratě na postup prací.
Oblast soutoku obou řek, kde v nejbližší době dojde k rekultivaci obou koryt a současně k založení dalších základů patek estakády.
Pro porovnání - situace z jara, kdy se vkládala mostní provizoria do obou kolejí, aby mohlo dojít k založení nového silníčního mostu.