Polský Griffin v Čechách
Vícesystémová lokomotiva polského výrobce Newag Gliwice byla poprvé veřejnosti představena na železničním veletrhu InnoTrans 2012 v Berlíně. Jak uvádí výrobce, jedná se o univerzální lokomotivu, která může jezdit hned na třech napájecích systémech, které jsou ve střední Evropě běžné. Stejnosměrný systém 3 kV DC (běžný v Polsku a severní polovině ČR a Slovenska), střídavý systém 25 kV AC/15 kV AC (běžný na jihu ČR, Slovenska a v Maďarsku/běžný v Německu). Maximální rychlost lokomotivy je V=140 km/h s výkonem 5600 kW, v letošním roce by měla vyjet i rychlíková verze lokomotivy pro rychlost 200 km/h.
Dne 5.8. 2013 přijela do ČR polská lokomotiva 'Griffin', aby se zde na železničním zkušebním okruhu u Velimi podrobila zkušebním testům. O víkendu (10 a 11.8. 2013) "kroužila" na malém okruhu, druhý den pak využívala možnosti vyšších rychlostí na okruhu velkém při testech na obou střídavých systémech.
E4MSU.001 Velim (10.8. 2013) - jízda na přední sběrač na malém okruhu
E4MSU.001 Velim (10.8. 2013) - zkušební jízdy na malém okruhu
E4MSU.001 Velim (10.8. 2013) - zkušební jízdy na malém okruhu
E4MSU.001 Velim (10.8. 2013) - zkušební jízdy na malém okruhu
E4MSU.001 Velim (11.8. 2013) - odpolední jízdy na velkém okruhu
E4MSU.001 Velim (11.8. 2013) - zkušební jízdy vysokou rychlostí na velkém okruhu
E4MSU.001 Velim (11.8. 2013) - podvečerní zastavení a rozjezd na velkém okruhu
Testy Grifgina probíhaly i během týdne. Samostatně jezdil 14.8. 2013 v odpoledních hodinách na malém okruhu.
E4MSU.001 Velim (14.8. 2013) - testy pokračovaly i během týdne, tentokrát na malém okruhu
E4MSU.001 Velim (14.8. 2013) - testy pokračovaly i během týdne, tentokrát na malém okruhu