8.8. 2008
(8.8. 2018) Dnes je tomu přesně 10 let, kdy mezinárodní EC 108 Comenius narazil do zřícené konstrukce silničního mostu ve Studénce. Tehdy se nehoda vyžádala 8 obětí a téměř 100 zraněných. Ačkoliv se v této železniční stanici stalo hned několik vážných nehod, ta ze dne 8.8. 2008 se díky "osudovým osmičkám" asi vryla do paměti (nejen těch co se o železnici zajímají) nejvíce.
Pokud jsem už zmínil předešlé nehody ve stanice Studénka, vzpomeňme srážku silničního válce dne 4.8. 1991 na železničním přejezdu ve stanici s rychlíkem taženým lokomotivou E499.3042 (lokomotiva skončila na boku v kolejišti před výpravní budovou - po opravě stále v provozu) a nebo na neslavně známou nehodu Pendolina 680.003 (momentálně stále v opravě) s uváznutým kamionem na stejném železničním přejezdu dne 22.7. 2015. Při první zahynul řidič silničního válce, který zde prováděl opravu jeho povrchu, při druhé pak 3 cestující z Pendolina, další cestující si pak nesou následky vážných zranění dodnes.
Před deseti lety byla na čele EC 108 Comenius lokomotiva 151.018 a do zřícené mostní konstrukce narazila v rychlosti V=90 km/h. Přesto však dokázala svému strojvedoucímu i při tak silném nárazu zachránit život, sama už takové štěstí neměla a její život zde vyhasl. Dobu před touto tragickou událostí, kdy byla tato lokomotiva v běžném provozu, si můžeme připomenout na následujících snímcích:
151.018 Třebovice v Čechách (15.3. 2005) - původní trať
151.018 Hradec Králové (28.3. 2005)
151.018 Krasíkov (26.10. 2006)
151.018 Pardubice (27.11. 2006)
151.018 Pardubice (12.4. 2007)
151.018 Uhersko (15.8. 2007)
151.018 Pardubice - Pardubičky (17.9. 2007)
151.018 Pardubice - Pardubičky (1.10. 2007)
151.018 Ústí nad Orlicí (15.3. 2008)
151.018 Ústí u Vsetína (30.7. 2008)
151.018 Lúky pod Makytou - Strelenka (31.7. 2008)