Elektrobus v Hradci Králové
Trolejbusy, tedy vozidla na elektrický pohon jsou v městské hromadné dopravě v běžném provozu snadno identifikovatelná, přesto se v hradeckých ulicích pohybuje jedno, které na první pohled trolejbus nepřipomíná a přesto jej pohání elektrická energie. Jedná se nový elektrobus SOR EBN 9,5, který má v pronájmu od výrobce už několik dní DP Hradec Králové.
Vozidlo je nízkopodlažní, dvounápravové, délky 9 500 mm a je provozováno čistě na bateriový pohon. Tichý chod, ekologický provoz a menší provozní náklady, tedy vlastnosti které by u moderního městského vozidla měly být samozřejmostí poněkud negují vyšší pořizovací náklady (cca 8 milionů korun), což zatím spolu s dojezdem cca 150 km na jedno dobití, brání většímu rozšíření. Ale i technologie v tomto oboru kráčí mílovými kroky a tak se dá předpokládat, že brzo nezůstane jen u jednoho vozidla. Pokud se elektrobus v provozu osvěčí, nahradí nejstarší dosluhující autobusy s naftovým motorem v roce 2015.
O víkendech se elektrobus objevuje na lince 25, během týdne na ostatních vybraných linkách.
Elektrobus na konečné zastávce Truhlářská
Zastávka Alessandria (28.9. 2013)
Zastávka Štefánikova (28.9. 2013)
Elektrobus právě opustil Benešovu třídu a projíždí ulicí Štefánikova (28.9. 2013)
Křižovatka Severní - Pouchovská (28.9. 2013)
Křižovatka u Alessandrie (28.9. 2013)
Ulice Jana Masaryka (28.9. 2013)
Autobusová zastávka Hvězda (28.9. 2013)
U hotelu Alessandrie (28.9. 2013)
U polikliniky na Slezském Předměstí (28.9. 2013)
Detailní pohled (28.9. 2013)
Pod krytem najdete jen elektrická zařízení (28.9. 2013)
Elektrická zařízení na pravém boku v zadní části (28.9. 2013)
Přístrojová deska (28.9. 2013)
Přepnutím menu je na obrazovce vidět situace za vozidlem (28.9. 2013)
Interiér vozu (28.9. 2013)
Informační systém v kabině řidiče (28.9. 2013)
Výrobní štítek u předních dvěří (28.9. 2013)
Malšovický stadion s legendárními lízátky (28.9. 2013)
Zdroj pohonu elektrobusu (5.10. 2013) - vystaven během dne otevřených dveří v DP HK