Galanta
V letních měsících se do žst. Galanta začaly navážet lokomotivy, se kterými dopravce ZSSK Cargo Slovakia již dál nepočítal. Postupně se manipulační kolej ve stanici začala zaplňovat legendárními lokomotivami přezdívanými Hektor, Zamračená a Žehlička.
Důvod byl jediný, likvidace v místním kovošrotu (Šrotservis s.r.o.). Na konci srpna zde už postávaly jen čtyři lokomotivy s jeřábem EDK 750. Jediná ze zbylých strojů, která pravděpodobně unikne plamenům hořáků v místním kovošrotu bude původně žilinská Žehlička 110.021 (E458.0021).
Ale není jediná, zachráněny byly ještě z konvoje smrti některé další lokomotivy, jak řady 721, tak 751
(721 220, 106 a 230, 751 058).
721.119 Galanta (29.8. 2017) - společně s 751.043, 210.042, EDK 750, 110.021
751.043 Galanta (29.8. 2017)
Pohled do strojovny 751.043 napovídá, že lokomotiva již dříve posloužila jako zdroj náhradních dílů. Její likvidace je naplánována na 7.9. 2017. Následující snímky zachycují stav strojovny dne 29.8. 2017, kdy lokomotiva ještě čekala na svůj osud na manipulační koleji mimo areál kovošrotu.
751.043 Galanta (29.8. 2017) - kabina, pohled na 721.119
210.042 Galanta (29.8. 2017)
110.021 Galanta (30.8. 2017) - společně s EDK 750, 210.042, 751.043 a 721.119
Ve vlastní areálu kovošrotu čekaly na rozložení tři lokomotivy, který byly již částečně odstrojeny. První na řadu přišla (opět žilinská) Žehlička 110.031. Podobný osud zde před pár dny potkal i 110.049, která zde byla fyzicky ještě k vidění, ale už jen jako neforemná hromada šrotu.
Mimo stejnosměrné Žehličky 110.021 a 031 zde byly už dřívě rozloženy střídavé 210.018 a 034. Ty už však byly v rozloženém stavu z areálu odvezeny.
110.049, Šrotservis Galanta ( 29.8. 2017)
Zatímco vývoj a výroba škodovácké lokomotivy (tehdy pod označením E458.0) trval několik let (výroba 1971-73), její likvidace trvala 3 dny.
První den (28.8. 2017) bylo odstrojeno opláštění rámu a kryty z boku skříně, následující den pak vše co bylo na rámu lokomotivy, včetně kabiny. Třetí den (30.8. 2017) pak rám lokomotivy s podvozky, viz, následující snímky:
Trhání odřezaných částí z lokomotivy 110.031 (30.8. 2017)
Zlikvidovaná jedna polovina strojovny lokomotivy 110.031 (30.8. 2017)
Řezání sběrače lokomotivy 110.031 (30.8. 2017)
Likvidace kabiny lokomotivy 110.031, Galanta (30.8. 2017)
Likvidace kabiny lokomotivy 110.031, Galanta (30.8. 2017)
Likvidace kabiny lokomotivy 110.031, Galanta (30.8. 2017)
Porcování rámu lokomotivy 110.031, Galanta (30.8. 2017)
110.031 Galanta (30.8. 2017)
110.031 Galanta (30.8. 2017)
Rozpálený rám 110.031 (31.8. 2017)
Lokomotivu prozrazují už jen zbytky kastle - 110.031 Galanta (30.8. 2017)
Likvidace jednotlivých segmentů lokomotivy 110.031 (30.8. 2017)
Čelník s jímkou lokomotivy 110.031 + rozřezaný podvozek (31.8. 2017)
Podvozek 110.031 (31.8. 2017)
Stejný osud jako Žehličku potkal v areálu kovošrotu hned po její likvidaci i dva Hektory 721.126 a 721.047. První přišel na řadu Hektor 721.126, který byl připravován pro vyzískání náhradních dílů z motorové části, vzápětí následovala likvidace i jeho staršího kolegy 721.047.
Na začátku měsíce srpna zde byl rozpálen ještě Hektor 721.028 a 124.
721.126 Galanta (29.8. 2017) - Šrotservis
721.047 s 721.126 Šrotservis (29.8. 2017)
721.126 Šrotservis Galanta (31.8. 2017)
721.126 a 721.047 Šrotservis (30.8. 2017)
721.126 Galanta (30.8. 2017) - Šrotservis
721.126 a 721.047 Šrotservis (30.8. 2017)
721.047 s 721.126 Šrotservis (29.8. 2017)
Čelo 721.126 v pozadí 721.047, Šrotservis (30.8. 2017)
721.126 Galanta (30.8. 2017) - Šrotservis
Odstrojování 721.126 pro přístup k motoru, Galanta (30.8. 2017)
721.126 Galanta (30.8. 2017) - odřezání zábradlí pro přístup k motoru, který poslouží jako zdroj náhradních dílů
721.126 Galanta (30.8. 2017) - Šrotservis