Jezernické viadukty, rekonstrukce
Součástí modernizací železničních koridorů je i mnoho umělých staveb, které pamatují úplný začátek železničního provozu u nás. Jednou takovou stavbou jsou i Jezernický viadukt, který se nachází na II. tranzitním železničním koridoru z Vídně (Břeclavi) do Krakova (Bohumína) tzv. Severní dráha Ferdinandova. Ač stavba působí jako jeden celek, je pro každou ze dvou kolejí postaven samostatný viadukt. Starší z obou objektů je z roku 1842 s cihlovou klenbou, mladší souběžný viadukt byl dokončen při výstavbě druhé koleje v roce 1873, jeho klenba už byla kamenná. Obě stavby jsou tvarově téměř identické s délkou cca 420 m.
Při modernizaci tratě byly oba objekty pečlivě zrekonstruovány. Mladší kamenný viadukt, který vykazoval klasické poruchy kamenného zdiva (vypadané spáry, trhliny v pilířích, podélné trhliny v klenbách, utržené klenební věnce, vykloněné průčelní zdivo, apod...), byl kompletně sanován (injektáž, spárování, kleštiny Helifix, nová železobetonová deska, hydroizolace).
Starší viadukt, který vykazoval degradaci cihelného zdiva bylo nutné podrobit rozsáhlejší opravě. Cihelné klenby byly kompletně vybourány. Nosnou konstrukci dnes tvoří železobetonová klenba, přičemž na lícní pohledové straně byly použity mrazuvzdorné cihly, čímž byl zachován původní vzhled objektu. Čelní zdi byly znovu postaveny z původních kamenů. Mostovka byla vytvořena nasazenou železobetonovou deskou, která most rozšířila a stala se podkladem pro hydroizolaci. Spodní stavba byla sanována.
Stavby trvala 3 roky a byla dokončena v roce 2001. Ve stejném roce byla stavba oceněna Ministerstvem dopravy ČR "Mostní dílo roku 2001". Projekt SUDOP PRAHA a.s.