Meziměstí - oprava kolejí a výhybek
Stanice Meziměstí, ležící téměř na hranicích s Polskem, má z pohledu intenzity dopravy již své nejlepší roky za sebou. Ač se jedná o pohraniční stanici s přímým pokračováním z vnitrozemí dále do Polska, je dnes využívána především pro osobní vnitrostání dopravu do Broumova (s úvratí ve stanici Meziměstí). Tomu byla přizpůsobena i úprava kolejiště a nástupišť před výpravní budovou (stavba pod názvem "Oprava kolejí a výhybek v žst. Meziměstí" - s dokončením realizace 12/2024). Nasazením nových jednotek RegioFox a s níže uvedenými úpravami se tak pobyt ve stanici zkrátil na minimum.
Navržená úprava konfigurace kolejiště (viz situace níže) spočívala ve zrušení stávající staniční koleje č.1 a dále stávajících výhybek č. 6, 14, 15 a 19. Přijaté řešení odstranilo nevyhovující (malou) vzdálenost mezi stávající krajní nástupištní hranou a podpěrami zastřešení 1. nástupiště a zároveň se tak vytvořil prostor pro odstranění nedostatečné osové vzdálenosti 4,62 m mezi kolejemi 3-5, mezi kterými tak byla dosažena standardní hodnota 4,75m. Díky úpravě v oblasti výhybky č. 17 bylo umožněno úplné odstranění obou křižovatkových výhybek č. 11ab a 13ab, při současném vytvoření prostoru ke zřízení kolejové spojky 9-11XB mezi kolejemi 5-7 výhradně z jednoduchých výhybek. Zmíněná úprava v oblasti výhybky č. 17 spočívala v tom, že hlavní dopravní směr je nově veden její přímou větví. Vedlejší dopravní směr, ve kterém se uskutečňují pouze manipulační jízdy z/do přilehlého depa, se nyní nachází ve větvi odbočné. Výše popsanou úpravou konfigurace kolejiště došlo k prodloužení 3. staniční koleje, díky čemuž byly vytvořeny podmínky pro vybudování bezbariérové nástupištní hrany s výškou 550 mm nad TK v požadované délce, která umožňují odbavení všech stávajících i výhledově provozovaných souprav a jednotek.
A nyní pohled do devadesátých let. Následující snímky zachycují původní konfiguraci výhybek a nástupišť a současně zachycují i provoz v době, kdy ještě fungovala pravidelná nákladní přeshraniční doprava do Polska (ukončena v roce 2013). V depu tehdy odpočívaly ještě typické stroje pro zdejší trať (Brejlovci, Kocouři) a "Krabičky" řady 810, které v roce 1982 let zcela nahradily na osobních vlacích do Letohradu klasické soupravové vlaky s lokomotivou a jezdily v sestavě 810 + 3 přípojné vozy + 810.