Po čtyřech měsících od minulé návštěvy stavby se opět podíváme, jak postoupila rekonstrukce ŽST Praha-Vysočany. Práce pokračují především v sudé skupině kolejí, kde se pracuje na druhém ostrovním nástupišti, na vnějším 3.nástupišti a současně na přístupovém podchodu. Práce postoupily i na vstupním objektu ve směru od centra.
Vlevo je pro porovnání vizualize z projektové dokumentace, níže je pak reálný stav k datu 1.3. 2023:
Na výřezu ze situace stanice z projektu je vidět, kromě nového kolejiště i uspořádání nástupišť. První ostrovní nástupiště (na výkresu nahoře) je již v provozu, stejně tak i část odbavovací haly (čekárna s výdejnou jízdenek).
Prostor před vstupem do podchodu začíná dostávat konečný vzhled. Kromě dlažby, která je až na detaily v místech nově vysazených stromů a poklopů kanalizace téměř dokončena, je před dokončením také vlastní vstupní objekt. Vlevo ve směru přístupu k nástupištím je již v provozu prostor pro odbavení cestujucích (čekárna s prodejnou jízdenek).

Vstupní objekt s podchodem (1.3. 2023)

Odbavovací část

Interiér v odbavovací hale

Interiér v odbavovací hale - vlevo prodej jízdenek

Interiér v odbavovací hale

Interiér v odbavovací hale
Vpravo od podchodu se momentálně dokončují komerční prostory se samostatným vstupem. Vedle je pak vstup do chodby, kde jsou toalety, úklidová komora, technická místnost...

Vstup do chodby s toaletami

Chodba s jednotlivými vstupy do výše popsaných místností

Zázemí pro maminky s dětmi

Veřejné toalety

Veřejné toalety pro imobilní cestující

Veřejné toalety pro imobilní cestující

Úklidová místnost
1. ostrovní nástupiště slouží přes 4 měsíce svému účelu a momentálně se na něm odehrává odbavování cestujících pro všechny směry. Jako záložní je možno využít i provizorní nástupiště podél koleje č.5, které bude po dokončení dalších nástupišť sneseno.

1. nástupiště, vlevo "zelená" střecha odbavovací haly

První ostrovní nástupiště již slouží cestujícím několik měsíců

Dokončené 1. ostrovní nástupiště

Vstup do podchodu na 1. nástupišti

Eskalátor na 1. ostrovním nástupišti

Pohled na jednotlivá nástupiště

1. ostrovní nástupiště

1. ostrovní nástupiště - vlevo trakční podpěra zakomponovaná do přístřešku
V sudé skupině kolejí panuje od loňského podzimu čilý stavební ruch. Pracuje se jak na prodloužení podchodu, tak na nástupištích, přístřešcích, železničním spodku a dalších navazujících profesích:

Pohled na hranu 2. ostrovního nástupiště a přístřešek vnějšího nástupiště

2. ostrovní nástupiště, vpravo vstup do druhého podchodu

Vstup do druhého podchodu na rozpracovaném 2. ostrovním nástupišti

Rozpracované 2. nástupiště, vlevo 3. vnější nástupiště

Práce na 2. ostrovním nástupišti

Práce na přístřešku - 2. nástupiště

Zachovaná část původního klenbového kamenného podchodu

Ze schodiště bude možné nahlédnout do původního kamenného podchodu

Během výstavby 10/2022
Protože původní podchod nebylo možné při modernizaci stanice zachovat, byla ponechána alespoň jeho část. Pohled do něj bude z mezipodesty schodiště směřujícího na 2. nástupiště. Vlevo je snímek při výstavbě, kde je patrná dispozice obou podchodů.

Celkový pohled na schodiště nového podchodu, uprostřed zachovaná kamenná klenba

Rozpracovaný podchod pod sudou skupinou kolejí

Výtah na 2. ostrovní nástupiště z podchodu
Stejně jako před 4 měsíci se krátce podíváme i na novou zastávku Rajská zahrada, zde pokročily práce na zastřešení, pokračují práce na odvodnění přístřešků, na zásypech nástupišť... Zprovoznění zastávky nebude ale dle původních předpokladů. Lávka přes koleje nebude včas dokončena - investice města Praha 
Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023) - odvodnění přístřešků je součástí podpěr

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)

Praha-Rajská zahrada (1.3. 2023)