Přestavba ŽST Ústí nad Orlicí, 8. část
Několik posledních měsíců si cestující mohli stanici Ústí nad Orlicí prohlédnout "pouze z rychlíku", protože probíhala její přestavba a veřejnosti byla zcela uzavřena. Dnes už tomu tak není a všechny vlaky, které ve stanici dříve stávaly, zde již opět běžně zastavují. Stavba sice již částečně plní svou funkci, ale její oficilální otevření se uskuteční až v roce 2015, kdy budou dokončeny veškeré stavební práce. Letošní zima je těmto pracem, opět jako ta loňská, nakloněna a tak mohou probíhat montáže přístřešků, zábradlí, ale především úpravy terénu jak v okolí stanice, tak v místě soutoku obou řek Třebovky a Tiché Orlice, jejichž koryta byla stavební činností do značné míry dotčena (foto ke dni 13.12. 2014).
A nyní se už můžeme autem, z centra města Ústí nad Orlicí, podívat po nové silniční estakádě, jak od poslední říjnové reportáže práce postoupily:
Příjezd ke stanici případně do Kerhartic po nové silniční estakádě
Nové parkoviště, kdo si pamatuje na to staré, určitě ten rozdíl ocení
Přistup do podchodu od přednádraží, momentálně s dokončováním přístřešku
Vstup do podchodu od přednádraží
Dokončený tubus podchodu pod celým kolejištěm stanice
Výtah v podchodu na nástupiště
Výstup z podchodu šikmým chodníkem na poslední vnější nástupiště
Pohled na dokončující zemní práce na ostrovním nástupišti s nevyužívanou starou výpravní budovou
Letohradské kolejiště, to je u ostrovního nástupiště rozděleno dvojitou kolejovou spojkou, protože ponecháním staré výpravní budovy již na klasické uspořádání nástupiště nezbyl prostor
Polská jednotka čeká na svůj odjezd směr Lichkov, vlevo projíždí o poznání modernější RailJet do Vídně
Pražské ostrovní nástupiště pro směr Česká Třebová
Hlavní koleje č.1 a 2, vlevo zeď pro přístřešek, vpravo ostrovní nástupiště pro vlaky směr Česká Třebová
Celkový pohled na českotřebovské zhlaví, zatím nedokončený přejezd bude sloužit pouze pro služební účely
Pro příchod pěších a cyklistů na stanici ve směru od města je pod zhlavím vybudován nový podchod
Pohled od stanice směrem do centra města se zábradlím oddělující pěší a cyklisty
Interiér vstupního objektu s pohledem na nevyužívanou výpravní budovu
Pokladny ve vstupním objektu
Pohled motoristy při odjezdu z nádraží do centra města
Místo napojení na stávající komunikaci, vlevo směr centrum, vpravo Choceň
Koryto Třebovky, které si pomalu zvyká na změnu, kdy se koleje z pravé strany přesunuly vlevo
Poslední zbytky staré tratě pomalu ustupují - opěrná zeď starého železničního mostu zde, jako stará výpravní budova, pro další generace strašit nebude