ŽST Stará Paka rekonstrukce
V závěru loňského roku byla dokončena rekonstrukce železniční stanice Stará Paka, která leží na trati Pardubice - Hradec Králové - Liberec. Historie tohoto železničního uzlu sahá až do roku 1858, kdy byl dokončen úsek Horka u Staré Paky - Stará Paka - Turnov. Stav kolejiště a především zabezpečovacího zařízení už neodpovídal současným požadavkům na bezpečnost a kulturu cestování, proto bylo po projektové přípravě přistoupeno v říjnu roku 2011 k rekonstrukci stanice spočívající především v kolejových úpravách a zabezpečovacího a sdělovacího zařízení.
Při původním uspořádání kolejiště a nástupišť docházelo k vzájemnému omezení pohybu vlaků a cestujících a tím i k delším přestupním časům, což bylo rekonstrukcí stanice eliminováno. Pro informování cestujících o příjezdech a odjezdech vlaků nebo o přístupu na nástupiště byl zřízen moderní informační systém, který doplňuje staniční rozhlas. Prostor stanice je snímán kamerovým systémem. Kromě nových nástupišť, která umožňují pohodlný nástup a výstup cestujících je ve stanici nainstalováno nové nejmodernější elektronické staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie.
Přilehlé traťové úseky do Lomnice nad Popelkou, Roztok u Jilemnice, Horky u Staré Paky a Nové Paky jsou místo stávajícího telefonického způsobu zabezpečení nově osazeny automatickými hradly. Zrekonstruováno bylo celkem 12 železničních přejezdů, což má příznivý dopad i do bezpečnosti silničního provozu.
Vidilelnou změnou v přilehlých železničních stanicích bylo snesení stávajících mechanických návěstidel a jejich náhrada návěstidlami světelnými. Snesená mechanická návěstidla, která byla po demontáži převezena do stanice Stará Paka skončila v kovošrotu ve Smiřicích, některá si odvezli železniční nadšenci.
Stavba „Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ“ byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti Evropské unie. Národní zdroje poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Termín realizace 10/2011-10/2012. Projektová dokumentace - SUDOP PRAHA a.s.