Rekonstrukce ŽST Rychnov n/K., 1.část
Železniční stanice Rychnov nad Kněžnou je společně se ŽST Častolovice součástí stavby "Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice".
Náplní stavby je optimalizace kolejové infrastruktury obou stanic pro potřeby zvýšené poptávky nákladní a osobní dopravy v regionu. Stavba je v souladu se sledovanými záměry Královéhradeckého kraje a má za cíl zajistit v rámci finančních a územních možností maximální kapacitu trati. Dnes se podrobněji podíváme na stanici Rychnov nad Kněžnou, kde se oproti stanici Častolovice již stavební práce rozjely.
V současnosti (stav ke dni 7.2. 2015) jsou vytrhané dvě koleje před výpravní budovou a probíhají práce na železničním spodku (odtěžení štěrku a zeminy na úrověň projektované zemní pláně) a založení vnějšího nástupiště u výpravní budovy. Skladiště (včetně rampy), které bylo v prostoru budoucího nástupiště, bylo zdemolováno již v roce 2014 (na snímku vpravo od výpravní budovy).
Projekt stanice rozdělený na tři část, častolovické zhlaví, střední část a solnické zhlaví
Jednotlivé snímky z rekonstrukce stanice (stav ke dni 7.2. 2014) seřazené postupně od častolovického zhlaví ve směru na Solnici
Vjezdový oblouk a odtěžená zemina po manipulační koleji podél skladu
Připravené kolejnicové pásy (kolejnice S49)
Pohled na stanici od častolovického zhlaví
Výstavba vnějšího nástupiště v prostoru po zdemolovaném skladišti
Odtěžené štěrkové lože a zemina před výpravní budovou, pohled na solnické zhlaví
Celkový pohled na práce ve stanici
Železniční přejezd na solnickém zhlaví
Původní stav stanice před rekonstrukcí: