Uvedení koleje č.1 ve stanici se nezadržitelně blíží a po dokončení nástupiště a úpravách železničního spodku již probíhá předštěrkování koleje a přípravy na montáž nových výhybek. První dvě výhybky jsou již složeny v oblasti budoucí pokládky, zbylé dvě dorazí v nejbližších dnech. Všechny výhybky budou typu 1:9-300, které umožní rychlost do odbočky V=50 km/h. První z nich bude transformovaná (vložena do oblouku) o poloměru R=520,7m s převýšením D=57mm. Na častolovickém zhlaví bude po dokončení úprav dočasně rychlost V=40 km/h, výhledově se počítá s rychlostí V=50 km/h a to po úpravách mostnic na mostu před zhlavím. Vložení výhybek do koleje bude probíhat během výluky naplánované na začátek dubna, během Velikonočního víkendu. Zprovoznění koleje před výpravní budovou výrazně ulehčí jak cestujícím, kteří museli k vlaku přes "stavbu", tak i stavbařům, kteří museli pro každý vlak zajisti přístup provizorní lávkou přes budovanou kolej č.1.

Transformovaná výhybka č.1 (její části) typu Obl.-j49-1:9-300 (520/190) L,p,b na častolovickém zhlaví

Betonové pražce výhybky č.1

Složené části výhybky č.4 na solnickém zhlaví

Betonové pražce výhybky č.4 na solnickém zhlaví

Výrobní štítek výhybky č.4 (typ 1:9-300)

Pohled na nové nástupiště a úpravy výhledové koleje č.1

Práce na předštěrkování

Navážení štěrku v poloze výhledové koleje č.1

Nové nástupiště s mechanizací na úpravu štěrku

Detail přístupu na nástupiště od výpravní budovy

Odjezd poledního osobního vlaku do Častolovic

Stavba technologického objektu ve stanici