Další železniční stavba ve východních Čechách, která byla letos zahájena je - zdvoukolejnění úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Po jejím dokončení bude ve zmíněném úseku traťová rychlost V=160 km/h se všemi parametry, tak jak je známe z koridorových staveb. Nová kolej bude situována vpravo od stávající koleje ve směru staničení tratě (směr Hradec Králové).
Zásah do stávajících pozemních objektů bude minimální a zahrnuje demolici zděného domku v ŽST Stéblová, demolici rodinné domku č.p 45 na zastávce Čeperka a ubourání části výklenků služební místnosti na zastávce. Jak stavba postoupila je patrné z následujích fotografií (stav k 30.8. 2014). Původní vzhled zastávky Čeperka najdete zde.

ŽST Stéblová - nákladní souprava s novými výhybkami

ŽST Stéblová - stávající přejezd v ev.km 9,618 na opatovickém zhlaví

ŽST Stéblová - úprava pláně pro druhou kolej ve směru na Opatovice nad Labem

ŽST Stéblová - spěšný vlak do Pardubic v místě odbočné výhybky na vlečku Prefa Čeperka

Zastávka Čeperka - původní nástupiště vpravo již ustoupilo výstavbě druhé koleje

Zastávka Čeperka - demolice rodinného domu č.p.45

Zastávka Čeperka - opačný pohled směrem na Pardubice, vpravo provizorní nástupiště

Zastávka Čeperka - mechanické závory v ev.km 12,771 s ruským návěstidlem, které brzy ustoupí druhé koleji

Původní most přes Opatovický kanál, vpravo výstavba nové koleje

Stávající opěra mostu přes Opatovický kanál

Most přes Opatovický kanál - projekt SUDOP PRAHA

Původní mechanické závory v Čeperce (km 12,990)

Zastávka Čeperka - průjezd spěšného vlaku z Pardubic

Osobní vlak do Pardubic v zastávce Čeperka - stávají nástupiště bylo zkráceno a již slouží jen jako přístup k čekárně

Osobní vlak z Pardubic ještě s původními mechanickými závorami