Trať Votice-Benešov v plném provozu
V červnu letošního roku (13.6. 2013) byla oficiálně, po čtyřech letech modernizace, slavnostně předána do provozu stavba "Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy". Původně jednokolejná trať trasovaná v kopcovitém terénu byla v délce více jak 18 km zdvoukolejněna. Zvýšení traťové rychlosti nebylo při úpravách na stávajícím drážním tělese reálné a tak byla trasa v několika úsecích s malými poloměry napřímena, což umožnilo zvýšení rychlosti až na V=160 km/h. V rámci přeložek bylo vybudováno 5 nových tunelů, z toho 4 ražené a jeden hloubený. Jednotlivé tunely po dokončení:
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Votický/Olbramovický tunel (25.4. 2013) - úsek Votice - Olbramovice (délka 588/480 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Zahradnický tunel (25.4. 2013) - úsek Olbramovice-Tomice (délka 1030 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)
Tomický/Tomický II tunel (25.4. 2013) - úsek Tomice-Bystřice u Benešova (délka 324/254 m)